۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۳۴۴۷۲
رئیس جمعیت هلال احمر در همایش مبلغان بشردوستی:

الگوی همکاری حوزه های علمیه با هلال احمر الگوی موفق و بی نظیر در جهان است 

الگوی همکاری حوزه های علمیه با هلال احمر الگوی موفق و بی نظیر در جهان است 
کولیوند گفت: الگوی همکاری حوزه های علمیه، الگوی موفق بی نظیری در جهان است و امکان ندارد که علمای کشورهای خارجی با گروه های امدادی کشور خود در خدمت به مردم هم قسم شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آقای پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اولین همایش مبلغان بشردوستی که بعد از ظهر دیروز با حضور مبلغان و فعالین داخل و خارج از کشور در سالن همایش مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به گذشت ۱۰۰سال از تاسیس جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: خدمت رسانی ریشه در مبانی دینی ما دارد و خداوند با بیان آیه «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» سفارش به خوبی و خدمت فرموده است و در کار ما سبقت آزاد است و این افراد در انجام کارهای خیر از همدیگر سبقت می گیرند.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در زلزله پل ذهاب فرمودند: وظیفه اول هلال احمر نجات انسان ها و وظیفه دوم امداد رسانی و وظیفه ما پاسخ دهی به ندای دینی و الهی آموزه های اسلامی است و مأموریت های ما خدمت بدون منت و بی چشم و داشت است که خداوند خود اجر و ثواب آن را در نظر می گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر ابراز کرد: به خاطر خدمت رسانی های بی منت و خالصانه بود که کشور ما ایران، عالی ترین نشان صلیب سرخ جهانی خدمت رسانی را به دست آورد و هلال احمر در گرفتاری ها و حوادث گوناگون امدادرسانی های همزمان در سراسر کشور و حتی در خارج از کشور انجام داده و به مردم خدمت رسانی کرد و ما خود را محدود به مرزها نکرده ایم و در زلزله خوی حدود ۱۱۰ هزار نفر را اسکان داده و ملزومات اسکان آنان را نیز تهیه و ارائه کردیم.

وی در ادامه افزود: اولین کشوری که در زلزله ترکیه و سوریه، افغانستان وارد شد جمعیت هلال احمر ایران اسلامی بود و در بین صد کشور خدمت رسان در کشور ترکیه توانستیم مدال صلیب سرخ را از بین صد کشور فعال در این عرصه به دست آوریم که این نشان از افتخارات بین المللی جمعیت هلال احمر کشور ایران است.

کولیوند بیان داشت: این افتخار ما است که علما و طلاب حوزه های علمیه در زمینه های گوناگون امداد و نجات، مشکلات روحی و روانی و در بیان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کمک کار جمعیت هلال احمر هستند و باید دانست که حوزه فعالیت طلاب حوزه‌های علمیه در جمعیت هلال احمر تنها امداد رسانی نیست؛ بلکه در موارد گوناگون و مختلف تعریف وظایف شده است.

وی در ادامه افزود: امروز وقتی حوزه های علمیه در کنار ما قرار می گیرند ما احساس قوت کرده و بیش از بیش تشویق به امداد رسانی و خدمت می شویم و با همدیگر در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام محکم تری بر می داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که جمعیت هلال احمر نسل گذشته، حال و آینده را به هم متصل می کند، ابراز کرد:  ما با سازمان ها و نهادهای مختلفی همکاری و همیاری داریم و افراد مختلف و متعددی را سازمان دهی و فعالیت های مختلفی را در جمعیت هلال احمر برای آنان تعریف کرده ایم.

کولیوند در پایان با اشاره به این که الگوهای ارائه شده کشور ما به دنیا، الگوهایی است که قابل پذیرش است، اظهار داشت: الگوی خانه های هلال را به صلیب سرخ اعلام کردیم و آنان به عنوان الگوی موفق آن را پذیرفته اند و در حال آموزش این الگو به جوامع دیگر هستند؛ همچنین الگوی همکاری علمای دینی حوزه های علمیه، الگوی موفق بی نظیری در جهان است؛ چراکه اصلا امکان ندارد که علمای کشورهای خارجی با گروه های امدادی در خدمت به مردم هم قسم شوند و امیدوارم اتفاق نظر جمعیت هلال احمر با حوزه های علمیه،سبب شکل گیری الگوی موفق در عرصه خدمت رسانی باشد.

ارسال نظرات